POT PET CIK DORAEMON

My photo
Bertemu di layar, berbicara di maya,bunga mawar semakin mekar, jiwa riang hati gembira.

Saturday, February 25, 2012

siapa aku nk mnyatakannya 1- TERLEPAS MNCINTAI DIA

terdetik pada hati ini.
apa kan terjadi jika sbntar lagi kiamat akan datang.
ckupkah amalanku,? ckupkah solatku,? smpurnakah sgala ibadatku?

adakah aku sbgai islam mnjdi muslim sjati?
adakah aku sbgai islam mnjadi hmba Allah yg dikasihiNya.?

terpukul dgn kata2 syed qutb " aku di barat melihat islam tnpa muslim, aku ditimur melihat muslim tnpa islam"

YA ALLAH...
apalah aku buat selama ini?

mnjalani kehidupan di muka bumi Allah hnya brdasarkan piawaian mnusia...
mngejar kecantikan dan kemuliaan di mata mnusia.
mngejar kecemerlangan di mata dunia... YA ALLAH.~

tnpa sedar...aku terlupa utk mnjaga dan mematuhi piawaian yg Allah telah tetapkan
* berlumba msa kcil utk hbiskan bacaan al-quran..sdangkan satu mkna dlam al- quran xfaham
* sibuk mnguruskan klas plajaran tapi tertinggal akan klas agama...
* berlumba2 dtg awal nk jmpa yg tersyang, tapi xberlumba2 nk awal di waktu solat
* terlalu mngejar A dlam pljaran..tdak A sbgai seorg muslim...
*nk nmpk cntik berpkaian supermodel tpi lupa hukum Allah bgaimna syariatNya..pkai tudung tp nipis nmpk rmbut, berpkaian tapi nmpk susuk bdan.cutting la kn...YA ALLAH~

inikah dipggil sbgai muslim?
aku terpukul dgn sgala persoalan yg dlunya aku xpnah sdar...YA ALLAH harap dpt membimbingku kmbali ke jalanMU.




kredit to dr danial...alhmdulillah nsihatmu membawa diriku kmbali berfikir di mna diriku yg sbnrnya...

~SUKMARIZKY~

No comments: